
2006
Color:
color
Duración:
78 min.
Bélgica - Francia
Director:
Chantal Akerman
Guion:
Chantal Akerman
Productor:
Xavier Carniaux, Marilyn Watelet
Fotografía:
Chantal Akerman, Robert Fenz
Edición:
Claire Atherton
Compañía productora:
AMIP, Paradise Films, Chemah I.S, Le Fresnoy
Sonido:
Chantal Akerman, Thomas Gauder
Allá
Down There
Sección: Retrospectiva Chantal Akerman
Chantal Akerman
Filmografía del director:
No Home Movie (2015), La folie Almayer (2011), À l’Est avec Sonia Wieder-Atherton (TV 2009), Women from Antwerp in November (cm. 2008), O estado do mundo (2007), Là-bas (2006), Demain on déménage (2004), Avec Sonia Wieder-Atherton (TV 2003), De l'autre côté (2002), La captive (1999), Sud (1999), Cinéma, de notre temps. Chantal Akerman par Chantal Akerman (TV 1996), Un divan à New York (1996), Tous les garçons et les filles de leur âge (TV 1994), D’Est (1993), Monologues “Le déménagement” (TV 1993), Contre l’oubli (1991), Nuit et jour (1991), Trois strophes sur le nom de Sacher (1990), Histoires d’Amérique (1988), Les trois dernières sonates de Franz Schubert (cm. 1989), Le marteau (cm. 1986), La paresse (cm. 1986), Letters Home (1986), Mallet-Stevens (cm. 1986), Golden Eighties (1986), Seven Women, Seven Sins (1986), Family Business: Chantal Akerman Speaks About Film (cm. TV 1984), Lettre d’un cinéaste: Chantal Akerman (cm. TV 1984), New York, New York bis (cm. 1984), J’ai faim, j’ai froid (1984), L’homme à la valise (TV 1983), Un jour Pina a demandé… (1983), On Tour with Pina Bausch (cm. TV 1983), Les années 80 (1983), Toute une nuit (1982), Dis-moi (cm. TV 1980), Les rendez-vous d’Anna (1978), News from Home (1976), Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975), Je, tu, il, elle (1974), Hanging Out Yonkers (cm. 1973), Le 15/8 (cm. 1973), Hôtel Monterey (1972), La chambre (cm. 1972), L’enfant aimé ou je joue à être une femme mariée (cm. 1971), Saute ma ville (cm. 1968)
Sinopsis Español:
Cuando su productor le sugirió que hiciera una película sobre Israel, Chantal Akerman no estaba interesada. Pero cuando fue invitada a enseñar en la Universidad de Tel Aviv, se llevó una cámara. Como siempre, Akerman no elige hacer las cosas simplemente: desde una ventana de su apartamento, dispara a las ventanas vecinas, mientras que en su narración lee en voz alta su diario que está lleno de notas sobre el judaísmo, el cine y su familia. Là-bas ofrece un punto de vista privado, en el que el curioso trabajo de cámara juega un papel importante en la determinación de sus tonos meditativos. Este tipo de observación permite a los espectadores destilar significados propios de los materiales que Akerman recolecta sin intención.
Sinopsis Inglés:
When her producer suggested that she make a film about Israel, Chantal Akerman was not interested. But when she was invited to teach at Tel Aviv University, she took a camera along. As always, Akerman does not choose to do things simply: from a window in her apartment, she shoots the neighboring windows, while in her narration, she reads aloud from her journal that is full of notes on Judaism, cinema, and her family. Down There offers a private point of view, in which the inquisitive camera-work plays a significant role in determining its meditative tones. This type of observation enables viewers to distill meanings of their own from the materials Akerman unintentionally collects.
Premios y Festivales:
2019 IFFR. Festival Internacional de Cine de Róterdam; 2018 JFF. Festival de Cine de Jerusalén; 2016 Antenna Documentary Film Festival; 2012 DocLisboa. Festival Internacional de Cine; 2007 Mar Del Plata International Film Festival; Best Documentary Ceasar Award; 2006 Berlinale. Festival Internacional de Cine de Berlín; Viennale. Festival Internacional de Cine de Viena; Jiahlava International Documentary Film Festival; FID Marseille Documentary Film Festival